10 grader kallt

0kommentarer

hej allesamman. så på senaste har jag ju haft äran att umgås med familj som nu är på besök, farmor, reidar och den lille brorsan (observera medveten särskrivning) jacob. det är trevligt att ha dem här, även om det blir så att man kör samma upplevelserutin med alla besökare. imorgon är det julafton och jag har inte en endaste julig liten känselcell i hela kroppen, så jag sitter och lyssnar på julmusik nu och försöker peppa upp lite. vi har ju trots allt julmust, skinka, köttbullar, skumtomtar och allt det där (courtesy of IKEA och farmor på ett hörn). idag är det kylrekord här i shenzhen, TIO JÄVLA YNKA GRADER säger jag bara, och jag fryser ihjäl här borta. tog ju inte med mig någon jacka till kina. tji fick jag.
 
förra veckan klädde vi vår lilla minigran, den ser ut som en riktig discopärla faktiskt.
det var också min första 25- gradiga tredje advent så var tvungen att ta en sån ful benbild för att skryta lite
sedan slutade skolan, alla åkte iväg och brorsan kom hit. så det gänget som jag gav namnet the leftovers, en gedigen skara på typ sex personer har hängt ihop de senaste dagarna. här är jacob, lecy och brunno en kylig natt vid havet.
och så har vi ju som sagt gjort standardrundan här i shenzhen, på bild mina bröder med kommersbyggnaden (fake market)
hoppas ni har det bra allesamman. vi ses ju snart förhoppningsvis, längtar ärligt talat mycket till min sverigevisit! 

Kommentera

Publiceras ej