rosiga kinder och tindrande ögon

1kommentarer

när jag var liten så brukade jag älska julen, något jag definitivt ärvt av min julgalna mor, som börjar baka lussebullar i början på november och alltid tvingade oss att pyssla ihop små fula flörtkuletomtar. sedan växte jag upp och julen blev istället något smått melankoliskt vilket är tråkigt. den rena glädjen man kände som barn har liksom smutsats ned och sakta tynat bort. samtidigt så är ju traditionen fortfarande väldigt fin och harmonisk, kanske svårt att tro om  superfräcka och maniskt rebelliska lilla jag, men jag diggar verkligen traditioner. med tanke på att mina högtidsfiranden alltid har skiftat från år till år vad gäller sällskap, plats och stil så antar jag väl att den återkommande traditionsproceduren är för mig väldigt lugnande. men nog om det, GOD JUL ALLESAMMAN! va, snart är 2012 över. det känns helt otroligt, man hann ju knappt fisa så var året över. det känns som det var igår som jag sjöng in Indras artonårsdag. men icke.
en liten hälsning, det var ett tag sedan. hoppas er julafton blir alldeles prima, att ni föräter er, dricker mycket julsprit, delar med er av era fyndiga och görkrystade julrim och helt enkelt bara är allmänt tillfreds. det är vad jag har gjort idag sju timmar före er. 
här är en liten bit av en klapp jag fick, överdelen på min nya klänning som jag tycker väldigt mycket om. 
puss och kram alla julesjälar

1 kommentarer

Mamz

25 Dec 2012 22:44

Snygg klänning tycker mormor och jag men vi tycker också att du måste ha bh på dig... PuZZZZ

Kommentera

Publiceras ej