förändringens vindar

2kommentarer

ja som rubriken så poetiskt antyder så håller jag ju på och omgrupperar lite här i kina. det skrev jag ju i förra inlägget. jag byter alltså från Jensen gymnasium, som jag inte längre kan tala gott om för fem öre, till Korr distans och gör ett nytt försök där. vi får se hur det går, just nu jobbar jag på att åter skriva mig i sverige, för det är tydligen ett studiekrav på Korr. fortsättning följer. här ska ni få lite helgbilder:
gissa vad vi gjorde i fredags? vi gick inte ut och roade oss i alla fall. jag vet inte om min suparskalle har skapats av kina eller om den alltid har legat där vilandes inom mig och väntat på rätt tillfälle. nej jag skojar bara. det är ju ingen alkoholistdagbok det här. 
på lördageftermiddagen, efter välbehövlig sömn, gick vi äntligen och fick manikyr/pedikyr, Claire, Marguerite, Jiyun och jag. det resulterade i att jag numera har superdiviga guldglittrande fingernaglar. kan försöka visa.
på lördagen käkade vi även lurre på en mexikansk (fantastiskt bra) restaurang nere på vårt torg och jag var tvungen att ta kort på pappas tacosallad, som serveras i en BAKAD tortillaskål. DET kallar jag innovativt.

TILL SIST, vet ni hur jag för evigheter sen tjatade om att vi faktiskt har havsutsikt från vår gata. OBS, från vår gata. här är den nu äntligen, bildbevis på vår fantastiska gatuhavsutsikt och också på det fantastiska höghusbygget som de har placerat framför utsiket. väldigt charmigt ellerhur. som tur var har vi finare skyskrapor att glo på från trädgården. nä nu ska jag knyta mig. det har varit en jobbig kväll.
pok trollisar 

2 kommentarer

greetings from america

19 Sep 2012 02:43

SÅN TACOSALLAD ÄTER JAG OCKSÅ HELA TIDEN. Blev helt exalterad här. Vill förresten veta vilka förändringar som (kanske) väntar också, är nyfiken.

greetings from america

19 Sep 2012 02:43

SÅN TACOSALLAD ÄTER JAG OCKSÅ HELA TIDEN. Blev helt exalterad här. Vill förresten veta vilka förändringar som (kanske) väntar också, är nyfiken.

Kommentera

Publiceras ej