a bump in the road

1kommentarer

min första skoldag i internationella skolan här i shenzhen är officiellt avklarad. har inte tagit några bilder idag dock. verkligen oh snap, och jag är ledsen men har faktiskt inte hunnit/orkat. kan dock dela med mig lite av lite första funderingar och fakta kring min nya utbildning. kanske till och med i punktform, helt uppstrukturerat så här i skoltider.
-
+ jag rullade genom ganska smärtfritt på min engelska idag men har fortfarande otrolig prestationsångest vad gäller språket. sådan är jag. måste vara bra helt enkelt.
-
+ har redan kirrat två nummer och en ny facebookvän utan att ens lyfta ett finger. måste vara min aura som är vacker eller något. så poppis är jag.
-
+ skolan har en massa härliga ganska strikta guidelines. klä dig hyfsat propert till exempel. inga problem men jag får till min stora sorg lägga mina magtröjor på is. DEN BÄSTA regeln är hur som helst den som säger att man INTE FÅR LÄMNA SKOLOMRÅDET under skoldagen. inte på rasten. inte på lunchrasten. inte förrän du slutar får du lämna byggnaden. lite härligt temporär fritzl- varning på den. jag vet inte riktigt om de tror att vi är sinnessvaga men man kan ju konstatera att regelmakaren på skolan har kanska seriösa trust issues. stackars ungarna till det trollet.
-
+ lärarna verkar jättetrevliga och vettiga, precis som mina klasskamrater. alla är väldigt hjälpsamma och öppna så det har varit lätt att försöka i alla fall.
-
+ när det är tyfon eller syndaflod från himlen el. dyl. så stänger skolan. nu är det en tyfon påväg in. keeping my fingers crossed.
-
+ jag går i skolan från 08:15 till 15:15 varje dag. och idag promenerade jag de två kilometrarna hem till mitt hus i 35 graders värme. stannade dock till på ett litet pit stop på mc donalds för att fylla på bränsle. en stor cola på vägen och man är hemma.
Nu ska jag sova och drömma om tyfoner och källarfängelsen. ta hand om er!

1 kommentarer

Mams

16 Aug 2012 23:12

Du är BRA! faktum är att du faktiskt är BÄST!!!

Kommentera

Publiceras ej